Email Marketing på Den Nemme Måde: Øg din mailliste fra 0 til 100K+

Email marketing på den nemme måde: Øg din mailliste fra 0 til 100K+
“SkejsNinja’s primære mål er at hjælpe vores læsere med at forbedre deres finanser. Vi samarbejder med andre virksomheder som deler denne samme vision. Nogle af linksne i artiklen her kan være fra vores partnere. Sådan tjener vi penge.”
Nu om dage har alle fået en email på et eller andet tidspunkt. Det er en hurtig måde at sende information, en sød besked eller endda nå ud til en ny kontakt. For virksomheder er mailinglister (en samling af e-mailadresser fra personer, der har sagt ja til at blive kontaktet af firmaet) kendt som “pengeprintere”. Med en mailingliste kan du bogstaveligt talt sende en email om et nyt produkt og tjene penge samme dag.

I denne artikel vil du lære, hvordan du kan forbedrer din email marketing hurtigt og effektivt, så du kan sælge mere.

Email: Er det effektivt eller spam?

Email: Er det effektivt eller spam?

Du kan modtage emails fra et tøjmærke, supermarked, inspirerende taler og meget andet, på alle tider af døgnet. Selvom de er rimelig traditionelle, kan mailinglister være det mest effektive værktøj til at opretholde kundeloyalitet. Men emails kan også drive kunder væk, hvis de ikke gøres ordentligt. Nogle af dem vil have nyttige oplysninger og er værd at åbne, mens andre blot er tom snak.

På forbrugerniveau ved vi, at spam er det sidste, vi ønsker at se i vores indbakke. Nogle bruger endda deres email-udbydere til at markere emails som spam, eller blokerer folk fra at sende dem post! Så hemmeligheden bag at skabe din egen email marketing-maskine, er at finde måder at gøre dine emails nyttige og give potentielle kunder noget, der har værdi for dem!

Uanset om du lige er begyndt og søger effektive måder at forbedre din email marketing på, eller bare vil øge din rækkevidde, kan du bruge dette værktøj til at bygge din virksomhed hurtigt!

3 grunde til, at du HAR BRUG for en mailingliste

3 grunde til, at du HAR BRUG for en mailingliste

A. Regelmæssige opdateringer

A. Regelmæssige opdateringer / pressemeddelelser / nyhedsbreve

Hvis du har regelmæssige pressemeddelelser til at holde dit publikum opdateret med de seneste nyheder, kan du sende en generel email til dem. Dette kan være en ugentlig, månedlig eller kvartalsmæssig email, der sendes ud til en komplet liste, for at give dem oplysninger eller opdaterede tilbud. Dette kaldes også et nyhedsbrev.

B. Tilbud

B. Tilbud

For mange virksomheder er en mailingliste en måde, hvorpå den kan styrke og skubbe nye tilbud ud, både online og offline. Mens apps og sms’er også er tilgængelige og effektive for mange, kan det være prikken over i’et at have en mailingliste, så alle der ønsker at holde kontakten med din virksomhed, modtager information fra dig.

Nogle virksomheder bruger også udelukkende mailinglister til at give meddelelser og tilbud til deres kunder. Det er en interessant metode til at overtale folk til at abonnere på din mailingliste, hvis de er lidt usikre. Ved at modtage opdateringer på forhånd, kan de også udnytte dine tilbud, før de bliver annonceret til offentligheden! Og hvis du ønsker at gøre din virksomhed lidt mere eksklusiv, er dette en effektiv metode.

C. Meddelelser om udsalg

C. Meddelelser om udsalg

For mange store virksomheder er email marketing en fantastisk måde at sende meddelelser eller påmindelser om udsalg på. Uanset om det drejer sig om et halvårligt udsalg eller blot en kampagne, der kører i en uge, sendes der en sammenfattende email ud, der giver dit publikum et overblik over, hvad der sker i den kommende tid, så folk kan holde øje med det, de er interesserede i.

9 Trin til succesfuld email marketing

Meget få mennesker læser upersonlige emails fra enhver virksomhed, og endnu færre gider at abonnere på en mailingliste. Så du kan være nødt til at prøve forskellige strategier til at vække folks interesse, i din jagt på god email marketing. Nogle enkle idéer til at udvide din email marketing er f.eks. eksklusive tilbud eller oplysninger, forhåndsmeddelelser og måske nogle gratis gaver!

Når det kommer til god email marketing, handler det egentlig bare om at tilbyde noget specielt til læserne. Måske kan en personlig email fra dig være det, der giver dig succes!

9 Trin til succesfuld email marketing

Hvis du vil lære at øge din mailingliste og email marketing, direkte fra din hjemmeside, er der flere forskellige muligheder at vælge imellem. Nogle er mere effektive end andre, men du bør ikke udelukke nogen, da forskellige metoder til email marketing fungerer godt for forskellige virksomheder og publikum.

Lad os gennemgå alle 9 trin til at forbedre din email marketing:

1. Brug tilbud rettet mod din nuværende mailingliste

1. Brug tilbud rettet mod din nuværende mailingliste

Et af de bedste værktøjer til email marketing er at annoncere tilbud til dem, der har tilmeldt sig din mailliste, via din hjemmeside. Uanset om din mailingliste modtager tilbud før offentligheden eller ej, er ideen om at få tilbud sendt direkte fristende for mange kunder. Dette er især effektivt for dem, der ønsker at shoppe eller bruge dine tjenester regelmæssigt.

Eksempler på dette kunne være udsagn som “Tilmeld dig nu og modtag tilbud direkte i din indbakke!”

2. Giv eksklusiv information... men kun, hvis de er tilmeldt din liste

2. Giv eksklusiv information... men kun, hvis de er tilmeldt din liste

At have en hjemmeside kan være en glimrende måde at øge rækkevidden for dinemail marketings på. Du kan bruge din hjemmeside som en teaser eller en smagsprøve på, hvad kunderne kan få eller opleve. Når de så tilmelder deres emailadresse, kan de modtage eksklusiv information, der ikke gives til offentligheden.

Hvad kunne det være? Næsten alting! Du kan have en teaser på din Ph.d. afhandling liggende online, og hvis læseren ønsker at se hele afhandlingen, så “Registrer venligst din email”. Du kan også inkludere nogle af dine Pinterest- eller Instagram-indlæg, men de kan ikke få adgang til det fulde indhold, før de tilmelder sig.

Ved at have nogle meget begrænsede oplysninger tilgængelige for offentligheden, skaber du en eksklusivitet, som er en effektiv metode til email marketing, der udrydder de fleste “ikke-købere”. Det er dem, der bare er tilfældige søgende, i modsætning til dem, der virkelig er interesserede i din sides indhold, og som rent faktisk vil købe hos dig!

Stop kampen mod dine finanser. Find en måde du kan tjene penge i dag.

Bliv én af tusinde andre som har ændret deres liv ved at tjene penge online.
15+ forskellige metoder, alle afprøvet, alle profitable.

På udkig efter at tjene ekstra penge?

Vi har en liste over de bedste side at tjene penge i dag.

Alt du behøver at gøre er at vælge én, og begynde at tjene penge i dag.

3. Tilpas oplysningerne eller tilbuddene for at øge din liste

3. Tilpas oplysningerne eller tilbuddene for at øge din liste

email marketing

Dette kan være en perfekt metode til email marketing, hvis du tilbyder personlige tjenester. Fitness, ernæring, stil, selvforbedring og mange flere typer hjemmesider kan bruge denne metode.

Hvordan virker det? Lad os forestille os, at en person er interesseret i at tabe 5 kg, men vil vide, hvor mange kalorier de forbrænder på daglig basis. Du kan oprette et spørgeskema, som gæsterne skal udfylde, men for at se deres resultater og få adgang, skal de registrere deres oplysninger.

Selvom dette måske ikke er et fristende tilbud for alle, vil der stadig være mange, der tager imod det. Der er tusindvis af mennesker på jagt efter personlige løsninger, og hvis du kan opfylde dette behov, skaber du kundeloyalitet. Dem, der registrerer sig, er mere tilbøjelige til at forblive på dine mailinglister og endda købe et par ting, hvis de er interesserede i det du tilbyder!

4. Giv eksklusive tilbud og/eller kuponer

4. Giv eksklusive tilbud og/eller kuponer

Som nævnt ovenfor, er eksklusive kuponer og tilbud en unik metode til email marketing. Gæster, der er loyale over for dit mærke, og nye gæster, der er interesserede i det du kan, vil opleve dette som en god måde at føle sig som noget særligt og at stå forrest i køen.

Ved at tilbyde eksklusive rabatter og kuponer en gang imellem, vil mange  bibeholde deres loyalitet over for dit mærke. Du behøver heller ikke at gøre dette alt for besværligt for dig selv. Det kan blot være: “Du har tidlig adgang til vores store udsalg! Køb nu, før hemmeligheden slipper ud om 24 timer!”

Dette giver ikke kun dine email-læsere besked forud for offentligheden, men er også en opfordring til at handle og giver en fornemmelse af at det haster, da de nu er de første, der kender til dette tilbud.

5. Giv gratis indhold

5. Giv gratis indhold

Dette er især gavnligt for dem, der er afhængige af abonnementer og internettrafik. Hvis du kører online kurser, fitness- eller ernæringsprogrammer og andre lignende serviceydelser, kan du bruge denne strategi til at udvikle dine email marketing-systemer.

Hvis nogen klikker på din annonce eller besøger din hjemmeside, kan du give dem en kort introduktion, eller endda en video. Dette giver en overordnet idé om, hvad formålet med abonnementet er, og hvad kunderne kan forvente.

Derefter fortæller du, at de får adgang til deres første program, e-bog, video, gratis prøveversion eller noget andet gratis, hvis de tilmelder sig din mailingliste.

Mange, der måske er interesserede i din service, vil blive overbevist om, at dit indhold er værd at abonnere på, hvis de bliver tilbudt noget gratis. Dette er en måde at øge din email marketing indsats, ved at give noget tilbage til dine kunder.

6. Brug betalte annoncer

6. Brug betalte annoncer

Du skal ikke være bange for at bruge betalte annoncer til at drive trafik til din hjemmeside. Værktøjer som Google-annoncer og lignende kan placere dine annoncer strategisk, inden for relevante søgninger, for at øge din sides synlighed. Betalte annoncer er en god form for email marketing, da det kan fange det publikum du leder efter og sikre, at de ender på din hjemmeside!

7. Svar på spørgsmål i fora og bliv en respekteret ekspert

7. Svar på spørgsmål i fora og bliv en respekteret ekspert

Noget der er lidt mere tidskrævende, men nyttigt til at skabe synlighed for din side, er at besvare relevante spørgsmål på fora som Quora, LinkedIn-grupper, Facebook-grupper og endda Twitter. Sørg for at føje et link til dit indlæg, så enhver der finder dit svar nyttigt, kan gå direkte til din hjemmeside.

8. Brug dine sociale medier

8. Brug dine sociale medier

Hvis du har en Facebook eller Google+, skal du bruge den til din fordel! Post regelmæssigt, tilføj originalt indhold for at holde din side frisk og dynamisk og tilføj en tilmeldingsknap, for at gøre det nemt for besøgende at registrere sig på din mailingliste, direkte fra Facebook! Sociale medier er et fantastisk værktøj til at dyrke din virksomhed, så glem ikke at bruge det!

9. Gør ting delbare

9. Gør ting delbare

Hvis du vil lære at blive bedre til email marketing, er en af de bedste måder at annoncere din virksomhed på, henvisninger fra glade kunder. Hvis du skriver artikler, filmer videoer, tager billeder eller sælger produkter, skal du tilføje en “del”-knap, for at gøre det nemt for dine kunder at sende det til hinanden!

Beliggenhed, beliggenhed, beliggenhed - hvor skal du placere registreringsboksen?

email markedsføring - location

Nu hvor du ved, hvad du kan gøre for at øge din mailingliste, skal du tænke over placering. Du skal sørge for, at dine besøgende interagerer med disse oplysninger på en eller anden måde, og til sidst ender med at opgive deres e-mailadresse. Dette skal gøres på en måde, som dine online-tjenester kan registrere. Disse kaldes registreringsbokse eller opt-in-bokse.

Når det kommer til online marketing, er der mange muligheder for at tilføje opt-in vinduer, barer og pop-ups. Men det er heller ikke fedt, at gå ind på en side, der er fuldstændig overfyldt med anmodninger om at tilmelde sig alt muligt.

Her er nogle muligheder for placeringer af en registreringsboks:

Exit popup

Exit popup – Vises når en bruger er ved at lukke vinduet

Tidsindstillet lightbox popup

Tidsindstillet lightbox popup – Vises for brugeren efter de har været på siden i en bestemt tidsperiode

Scrollbar

Scrollbar – Vises når en bruger ruller en bestemt procentdel ned af siden

Sidebjælkeformular

Sidebjælkeformular – Placeres på højre side af hjemmesiden

Scrollbar

Placeringsspecifikke indlejrede formularer – Placeres på forskellige steder over hele siden, f.eks. efter de første 200 ord i en artikel

Flydende bar

Flydende bar – Hænger konstant øverst på siden

Uanset om du lige er begyndt, eller er ved at bygge videre på din eksisterende mailingliste, er der mange måder, hvorpå du effektivt kan forbedre din virksomhed vha. mailinglister. Det kan give fantastiske resultater at vide, hvordan du effektivt bruger email marketing, f.eks. med de ovennævnte strategier, hvis du ønsker at udvide din rækkevidde eller tjene penge på blogging. Og vigtigst af alt kan det være sjovt!

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Scroll to Top