{"id":4911,"date":"2019-10-15T01:30:46","date_gmt":"2019-10-15T01:30:46","guid":{"rendered":"https:\/\/www.skejsninja.dk\/?page_id=4911"},"modified":"2020-06-19T08:16:34","modified_gmt":"2020-06-19T08:16:34","slug":"hvordan-skriver-man-en-blog","status":"publish","type":"page","link":"https:\/\/www.skejsninja.dk\/tjen-penge-paa-blog\/hvordan-skriver-man-en-blog\/","title":{"rendered":"Hvordan Skriver Man en Blog? 5 Ting du SKAL Vide"},"content":{"rendered":"\t\t
Hvorfor skal man overhovedet skrive en blog? Er det ikke nok, at promovere sin hjemmeside og Facebook-side? Det f\u00f8rste skridt til at l\u00e6re hvordan man skriver en blog, er at vide, at en blog ikke<\/strong> er som en dagbog for din virksomhed, og det er heller ikke bare en salgsside.<\/p> Hvad en blog faktisk er, er et trafikgenererende v\u00e6rkt\u00f8j, der skaber opm\u00e6rksomhed omkring dig og dit produkt\/din tjeneste.<\/strong> En blog etablerer din autoritet og hj\u00e6lper dit publikum til at have tillid til dig. En butiksfront eller et banner er ikke nok til at skabe tillid. I disse dage har du brug for en “platform”, hvor du kan etablere dig som professionel og f\u00e5 folk til at tale om vigtige emner, der er relateret til din virksomhed.<\/p>\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t S\u00e5 hvis du stadig undrer dig over hvordan man skriver en blog, vil vi d\u00e6kke alt, hvad du skal vide i denne artikel, s\u00e5 du kan \u00f8ge din trafik og etablere din tilstedev\u00e6relse online. <\/strong>Og den autoritet er det, der \u00f8ger dine salg og giver dig penge!<\/p>\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t<\/div>\n\t\t\t\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t<\/section>\n\t\t\t\t Blogging kan v\u00e6re en fantastisk indt\u00e6gtskilde. Nogle forfattere bliver endda betalt millioner af kroner<\/a><\/strong> for at skrive blogs for store virksomheder.<\/p> Links til artikler, blogs og videoer bliver delt p\u00e5 sociale medier, og derfor er dit m\u00e5l at skabe interesse ved hj\u00e6lp af sociale medier, men derefter lede trafikken til din blog.<\/p> If\u00f8lge SpotOn Marketing<\/a>, er svaret p\u00e5 hvordan man skriver en blog, at planl\u00e6gge dine indl\u00e6g p\u00e5 forh\u00e5nd ved at fokusere p\u00e5 et emne og skabe en oversigt.<\/strong> Hvis du kender emnet og temaet for dine blogindl\u00e6g, har dumulighed for at skrive bedre kvalitetstekst, med research, faktakontrol og en organiseret oversigt, der holder l\u00e6sernes interesse fanget.<\/p> Udover kvalitetsindhold anbefaler eksperterne ogs\u00e5 at du er opm\u00e6rksom p\u00e5 overskriften (eller titlen), <\/strong>og s\u00f8rger for at den er informativ og dramatisk. Du kan ogs\u00e5 forbedre indl\u00e6gget med billeder.<\/strong><\/p> <\/p>\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t Men vi har mere detaljerede oplysninger om, hvad du pr\u00e6cist skal g\u00f8re. S\u00e5 hvis du stadig vil vide hvordan man skriver en blog, er her fem n\u00f8glepunkter, der kan hj\u00e6lpe dig:<\/p>\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t<\/div>\n\t\t\t\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t<\/section>\n\t\t\t\t Det f\u00f8rste sp\u00f8rgsm\u00e5l du m\u00e5ske har, i forhold til hvordan man skriver en blog, er: Hvor f\u00e5r man ide\u00e9r? Hvis man s\u00e6lger \u00e9t produkt eller \u00e9n tjeneste, l\u00f8ber man s\u00e5 ikke rimelig hurtigt t\u00f8r for emner? En af n\u00f8glerne til et godt blogindl\u00e6g er selvf\u00f8lgelig at v\u00e6re interesseret i det emne, du blogger om. <\/strong><\/p> Hvis du ikke er begejstret for det, du skriver om, vil det skinne igennem. “Naturlig” blogging er meget mere interessant at l\u00e6se. Du skriver med mere lidenskab, mere research og mere begejstring for branchen. Det er ogs\u00e5 klogt at undg\u00e5 kedelige emner. Undg\u00e5 artikler, der allerede er blevet skrevet igen og igen, og undg\u00e5 “sund fornuft”-artikler, der virkelig ikke har nogen v\u00e6rdi for l\u00e6seren. Skriv kun om ting, der betyder noget for dig, og lad din l\u00e6ser fornemme sp\u00e6ndingen.<\/strong><\/p> N\u00e5r det kommer til at finde emner, der virkelig rammer noget i l\u00e6seren, skal du huske at unders\u00f8ge dit marked, dine konkurrenter og dine l\u00e6sere.<\/strong><\/p> Selvom du m\u00e5ske har nogle gode ide\u00e9r til artikler og overskrifter (og det er et rigtig godt udgangspunkt!) skal du ikke undervurdere den praksis at skrive om noget, du har set f\u00f8r, og s\u00e5 forbedre det.<\/p>\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t Pr\u00f8v at finde nye blogide\u00e9r ved at unders\u00f8ge:<\/p>\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t Hvilke s\u00f8geord der er popul\u00e6re p\u00e5 en side som Keyword Tool<\/a><\/p>\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t<\/div>\n\t\t\t\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t<\/section>\n\t\t\t\t De seneste nyheder om din industri, hobby eller interesse<\/p>\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t<\/div>\n\t\t\t\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t<\/section>\n\t\t\t\t Hvad dine konkurrenter blogger om<\/p>\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t<\/div>\n\t\t\t\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t<\/section>\n\t\t\t\t Hvad dine l\u00e6sere eller potentielle kunder taler om<\/p>\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t<\/div>\n\t\t\t\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t<\/section>\n\t\t\t\t Skriv alle dine ideer ned, s\u00e5 du har dem til fremtidig reference og hold \u00f8je med dine indl\u00e6gs trafik, s\u00e5 du kan l\u00e6re, hvilke emner der m\u00e5ske er v\u00e6rd at udforske igen i fremtiden. Du kan tjene penge p\u00e5 din blog baseret p\u00e5 den trafik du f\u00e5r. F\u00e5 mere at vide om, hvordan du starter en blog helt gratis<\/a> og bliver ved med at tjene penge i vores relaterede artikel.<\/p>\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t<\/div>\n\t\t\t\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t<\/section>\n\t\t\t\t Vores andet punkt til hvordan man skriver en blog, er at du skal planl\u00e6gge dine blogindl\u00e6g s\u00e5 de er organiserede, lette at f\u00f8lge med i og har en logisk r\u00e6kkef\u00f8lge. Hvis du\u00a0 improviserer for meget eller skriver om emner, der ikke h\u00e6nger sammen med dit indl\u00e6gs reelle emne, vil det ikke fungere. Dit publikum tror m\u00e5ske, at du ikke ved noget om emnet, og at du ikke er en s\u00e6rlig god blogger.<\/p> Det er bedst at skrive en skitse, f\u00f8r du skriver dit indl\u00e6g, s\u00e5 du kan organisere dine tanker. At lave en skitse og l\u00e6re at skrive et blogindl\u00e6g betyder ogs\u00e5, at udv\u00e6lge de bedste resultater af din research, v\u00e6lge og fremh\u00e6ve dine hovedpunkter, give supplerende information og give l\u00e6seren et budskab, de kan tage med sig, og som de vil huske.<\/p>\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t<\/span>Hvordan man skriver en blog: 5 trin du skal huske<\/span><\/h2>\t\t<\/div>\n\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t
<\/span>1. Find ide\u00e9r til blogindl\u00e6g ved at l\u00e6se og lytte<\/span><\/h3>\t\t<\/div>\n\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t<\/div>\n\t\t\t\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t<\/section>\n\t\t\t\t
<\/span>2. Lav en skitse til dit f\u00f8rste blogindl\u00e6g<\/span><\/h3>\t\t<\/div>\n\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t<\/div>\n\t\t\t\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t<\/section>\n\t\t\t\t